Alert ALFA-CRP, Co to znaczy?

Stopień ALFA-CRP jest najniższym z czterech stopni alarmowych określonych w ustawie o działaniach antyterrorystycznych.

Jest on sygnałem dla służb dbających o bezpieczeństwo i całej administracji publicznej do zachowania szczególnej czujności. poprzez zobowiązanie do prowadzenia wzmożonego monitoringu stanu bezpieczeństwa systemów teleinformatycznych. Instytucje publiczne będą m.in. monitorować i weryfikować, czy nie doszło do naruszenia bezpieczeństwa komunikacji elektronicznej.

Co to zmienia dla nas?

W zasadzie niewiele z wyłączeniem tego, że JAK ZAWSZE powinniśmy mieć się na baczności i zachować szczególną ostrożność.

Wszelkie sytuacje, które budzą nasze wątpliwości jak np. Informacje o nieudanych próbach logowania których nie wykonywaliśmy czy informacje o paczkach, których nie zamawialiśmy, należy przekierować do administratora infrastruktury IT lub zespołu cyberbezpieczeństwa.

Spośród instytucji innych niż rządowe ewentualnym atakiem zagrożona jest (jak zwykle) cyberprzestrzeń przedsiębiorstw ważnych dla infrastruktury lub działania kraju jak na przykład: elektrownie, operatorzy sieci telekomunikacyjnych, zakłady przetwarzające wodę pitną (filtry i oczyszczalnie ścieków), rafinerie, zakłady produkujące żywność itp.

Wszyscy pracujący w wymienionej wyżej branżach powinni zachować szczególną ostrożność w najbliższych dniach.

Jeśli w Waszej firmie nie ma żadnej osoby zajmującej się cyberbezpieczeństwem, zachęcamy do kontaktu z nami.

W zakresie zabezpieczenia sieci firmowej wdrażamy i administrujemy systemy klasy UTM (Unified Threat Management) StormShield i Netgate wyposażone w logikę i rozwiązania zabezpieczające przed atakami cybernetycznymi.

Możemy wyposażyć twoją firmę w rozwiązania klasy PAM (Privilage Access Management) utrzymujące kontrolę nad przywilejami dostępu do systemów przez pracowników i podwykonawców – wdrażamy PAM o nazwie Senhasegura.

Każdy nasz klient ma dostęp do naszej wiedzy i doświadczenia w zakresie zmagania się z tego typu zagrożeniami.

U wielu z naszych klientów jesteśmy także odpowiedzialni za scentralizowane systemy antywirusowe, serwery i maszyny wirtualne a także za bezpośrednią pomoc użytkownikom, czyli tak zwany Service Desk.

Wszystkie proponowane przez nas rozwiązania mają bezpośrednie wsparcie techniczne na terenie Polski.

W przypadku pytań, zachęcamy do kontaktu z naszym zespołem IT.

2022-02-22T13:27:27+01:00 17 lutego, 2022|Bezpieczeństwo sieci, Poradniki, Wszystkie|