Doradztwo, sprzedaż, montaż, serwis
Doradztwo, sprzedaż, montaż, serwis
O systemach kontroli dostępu
Systemy kontroli dostępu cieszą się rosnącą popularnością. Są doskonałym rozwiązaniem dla:
- Biura
- Restauracji
- Hoteli
- Zakładów produkcyjnych
- Hal magazynowych
- Hale sportowych
- Boisk
- Pływalni
- Ochrony danych (serwerownie, archiwa)
Zintegrowane z nimi rejestratory czasu pracy oferują dodatkowe możliwości monitorowania obecności oraz punktualności pracowników. Dzięki nowoczesnym technologiom, możliwe jest dostosowanie do indywidualnych potrzeb i oczekiwań klientów.
Zalety instalacji kontroli dostępu
- Kontrolę osób wchodzących i wychodzących na teren firmy
- Pełną historię zdarzeń
- Możliwość wydzielenia stref, np. ogólnodostępna i tylko dla personelu
- Integracja z systemami alarmowymi
- Możliwość automatycznych powiadomień o naruszeniu strefy np. próbę nieupoważnionego dostępu czy sforsowanie drzwi
- Skalowalność systemu – możliwość rozbudowy w dowolnym momencie
- Możliwość zbudowania dodatkowych procedur postępowania np. dla ochrony lub dla wyzwalania innych systemów np. SSWIN czy systemów automatyki budynkowej np. po wejściu do budynku – system zapali światła lub włączy ogrzewanie
- Ograniczenie swobodnych dostępów do newralgicznych pomieszczeń tj. archiwa, magazyny
- Ograniczenie ruchu na parkingach firmowych
Jak to działa?
Kontrola dostępu może być zbudowana o tzw. autonomiczny kontroler, który pełni także rolę czytnika. Do kontrolera podłączamy elektrozaczep lub zworę elektromagnetyczną, czyli tzw. element blokujący drzwi.
Zamiast drzwi możemy podłączyć np. kołowrotek taki jak widzimy w metrze lub w nowoczesnych biurowcach.
Taki prosty system możemy rozbudować o dodatkowe elementy jak zewnętrzny czytnik montowany na dworze lub np. przycisk wyjścia do otwierania drzwi (jeśli stosujemy kontrolę jednostronną).
Kontrola Dostępu może działać w oparciu o karty zbliżeniowe, breloki tzw. „pchełki” lub kombinacje cyfrową, ale także i biometrię jak linie papilarne, układ krwionośny dłoni lub palca czy skan siatkówki oka. Można zastosować łączone opcje np. karta i pin lub np. sama karta lub sam pin. Najczęściej stosowane są karty i breloki z uwagi na niewielkie rozmiary i możliwość zadrukowania karty własną grafiką (dane adresowe, dane personalne właściciela karty, motto firmy lub np. reklama do wykorzystania w promocjach).
Dane z kontrolera możemy odczytywać za pośrednictwem aplikacji. W minimalistycznych systemach, np. za pośrednictwem pendriva lub poprzez sieć komputerową. Bardziej rozbudowane systemy posiadają dużo więcej możliwości jak np. warunkowanie przejść, indywidualne wyzwolenie np. obrotu kamery, czy włączenie tzw. „piszczałki” w czytniku.
Możemy także zbudować różne analityki uniemożliwiające wielokrotne odbicie jedną kartą na wejściu, bez wcześniejszego wyjścia – aby uniknąć sytuacji przekazywania komuś innemu karty – częsta praktyka na osiedlach i wspólnotach mieszkaniowych, ale także i w firmach, gdzie jest rejestrowany czas pracy.
Przykładowe zestawy
Przykładowy zestaw z możliwością rozbudowy:
W skład zestawu wchodzą:
- Kontroler 1 przejścia dwustronnego,
- TCP/IP i RS485, wmontowany w zasilacz 3A/7Ah
- Czytnik zbliżeniowy Uniqe 125kHz
- Elektrozaczep
- Oprogramowanie zarządzające
Do ceny zestawu należy doliczyć ewentualny koszt instalacji. W celu jego ustalenia prosimy o kontakt.
Najprostszy zestaw bez możliwości rozbudowy:
W skład zestawu wchodzą:
- Kontroler autonomiczny.
- Pojemnność 1000 użytkowników
- Przycisk wyjścia dotykowy mechaniczny, monostabilny
- Elektrozaczep
- Oprogramowanie zarządzające
Do ceny zestawu należy doliczyć ewentualny koszt instalacji. W celu jego ustalenia prosimy o kontakt.
Specjalna oferta dla firm z Warszawy i okolic!
Jeśli Twoja firma mieści się w Warszawie lub niedalekiej odległości, PROMOCYJNIE przyjedziemy do Ciebie, zrobimy wycenę i dobierzemy rozwiązanie.
Przeczytaj także: